جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • 6 ماسک فوق العاده با شیر برای پوست + فواید شیر

    مجموعه : آرایش و زیبایی , انواع ماسک , ماسک های گیاهی صورت و مو

    شیر, ماسک شیر, فواید شیر, خواص شیر, شادابی پوست, زیبایی پوست

    6 ماسک فوق العاده با شیر برای پوست + فواید شیر

    انواع ماسک های زیبایی با شیر

    تحقیقات نشان داده است که پروتئین، کلسیم و ویتامین B12 موجود در شیر، نقش مهمی در پیشگیری از بروز عوارض پوستی همچون خشکی، شکنندگی و اگزما دارد.

    همچنین اسیدلاکتیک موجود در شیر، در بیشتر لوسیون‌های صورت و کرم‌های پوست استفاده شده و نقش نرم‌کننده و شاداب‌کننده بر پوست دارد. استفاده یک تا دو بار در هفته از ماسک‌های خانگی شیر، می‌تواند از بروز پیری و چروک‌های ریز زودرس جلوگیری کند.

    ماسک شیر و جوانه گندم

    ماسک شیر و جوانه گندم، به دلیل منابع پروتئینی بالا می‌تواند موجب سفتی پوست و رفع افتادگی چروک شود. به این منظور، ابتدا چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را کاملاً له کنید، یک نصف میوه آووکادو را رنده کرده و با جوانه گندم مخلوط کنید. سپس سه قاشق غذاخوری آرد جوانه گندم و یک عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کرده و با نصف لیوان شیر مخلوط کنید. مایع به دست آمده را روی پوست کاملاً تمیز قرار دهید و بعد از 20 تا 30 دقیقه، آن را با آب ولرم بشویید.

    ماسک شیر و بادام

    ماسک بادام نیز باعث حفاظت رطوبت پوست می‌شود. یک قاشق غذاخوری شیر را همراه با پودر بادام، به خوبی مخلوط و سپس یک قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید. این ماسک را برای 15 دقیقه، روی پوست صورت و گردن قرار دهید و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

    ماسک شیر و نمک

    مخلوط شیر و نمک، پوست صورت شما را فوق‌العاده نرم و ملایم می‌کند. بر این اساس، می‌توانید یک قاشق چای‌خوری نمک را در دو قاشق سوپ‌خوری شیر بریزید و مخلوط کنید و هنگام خواب، به صورت خود بمالید.

    ماسک سیب و شیر

    ماسک سیب و شیر، لایه‌بردار بوده و پوست را جلا می‌بخشد. یک عدد سیب را رنده کرده و با یک لیوان شیر مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید.

    ماسک شیر و آرد برنج

    از ماسک شیر و آرد برنج و ماسک نشاسته و شیر نیز می‌توان برای جوان‌سازی و شاداب کردن انواع پوست استفاده کرد. پس یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با نصف لیوان شیر مخلوط کرده و در شب، هنگام خواب روی پوست تمیز و شسته شده بگذارید و همزمان یک لیوان شیر نیز میل کنید. پس از جذب کامل ماسک و خشک شدن آن روی پوست، صورت را با آب سرد و خنک بشویید.

    ماسک نشاسته و شیر

    همچنین می‌توانید یک قاشق مرباخوری نشاسته را با دو قاشق مرباخوری شیر، با هم مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید و همزمان، یک لیوان شیر که در آن یک قاشق غذاخوری نشاسته حل کرده‌اید، بنوشید. توجه داشته باشید که ابتدا نشاسته را در کمی آب سرد حل کرده و بعد در لیوان شیر بریزید و مخلوط کنید تا مایع یکدستی شود.

    در کنار استفاده از ماسک‌هایی که با شیر تهیه می‌شود و اثر مثبت بر پوست شما دارد، با نوشیدن یک لیوان شیر در روز، علاوه بر شفافیت صورت، سلامت دندان، ناخن‌ها، موها و در نتیجه، زیبایی خود را تضمین کنید.

    خواص و فواید شیر

    کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر است.

    فسفر که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می ‌شوند.

    اما مهم‌ ترین خواص آن به قرار زیر است:

    * نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این افراد باید بدانند که مصرف شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

    * شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.

    * مطالعات بسیاری نشان داده است که مصرف روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در بچه‌ها و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌ شود.

    اگر چه هنوز مکانیسم آن مشخص نیست، اما به نظر می‌‌ رسد که کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین شیر نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

    * تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌ های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نکنید که منظور ما از شیر، نوع کم چرب آن است.

    * برخلاف تصور عموم، دیده شده است، افرادی که از شیر کم‌ چرب استفاده می‌ کنند، لاغرتر از سایرین هستند. شما می ‌توانید با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی تان را تحت کنترل داشته باشید تا از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری شود.

    * از آنجا که دوران نوجوانی و کودکی، مرحله ی خیلی مهم در سلامت جسمانی و روانی فرد است، رژیم غذایی سرشار از لبنیات و شیر در این دوران پایه ‌گذار دوران جوانی و میانسالی و حتی سالمندی سالم تر به حساب می آید.

    به علاوه، مطالعات نشان می ‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌ کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش ‌ترند.

    * شیر دشمن دیابت نوع دوم است. محققان به این نتیجه دست یافته اند که مصرف منظم لبنیات و شیر کم‌ چرب می ‌تواند خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان پایین آورد.

    * با شیر به جنگ سرطان برویم. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان ‌دهنده تاثیر شیر بر پیشگیری از سرطان بوده‌اند. نقش خوردن شیر در پیشگیری از سرطان‌های پستان و روده بزرگ به اثبات رسیده است. طبق تحقیقات دانشمندان سوئدی، مردانی که روزانه 5/1 لیوان شیر می‌ خورند، 35 درصد کمتر احتمال دارد که به سرطان روده بزرگ مبتلا ‌شوند.

    * یک رژیم غذایی خوب و سالم نقش مهمی در سلامت سالمندان دارد و حتی به آن ها کمک می ‌کند که برای مدت طولانی‌ تری زندگی شاد و فعالی داشته باشند و از شر بسیاری از بیماری ‌ها در امان بمانند.

    مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال تر محسوب می شود.

    * همان طور که می دانید در دوران بارداری و شیردهی، نیازهای غذایی مادر افزایش پیدا می‌ کند، بنابراین مادران باردار در این دوران مخصوصا در سه‌ ماهه دوم و سوم باید میزان بیشتری کالری، پروتئین، انواع ویتامین‌ و کلسیم مصرف کنند.

    شیر از آن دسته مواد غذایی است که مادران باردار به آن نیاز بیشتری دارند.

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X