جدیدترین ها در سایت جدیده
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • همه چیز درباره شغل موبایل فروشی

    مجموعه : اخبار , اخبار اجتماعی

    موبایل فروشی, بازار موبایل

    همه چیز درباره شغل موبایل فروشی

    شاید آن روزی که مارشال مک لوهان در توصیف آینده جهان از ترکیب «دهکده‌جهانی» نام برد هیچ‌کسی باور نمی‌کرد دنیا به شکل امروز از نظر اطلاعاتی و ارتباطی تبدیل به دهکده‌ای شود که گویی دوستی در آن سوی کره زمین در همین واحد کناری شما سکونت دارد و تنها در عرض چند ثانیه با یک گوشی موبایل و یک سرور اینترنت می‌توانید به‌راحتی تمام کارهای روزمره و زندگی‌تان را برایش شرح دهید.

    در واقع دنیای تکنولوژی امروز با سرعت فزاینده‌ای رو به رشد است و انواع ابزارهای ارتباطی تقریباً در دست همه انسان‌ها در حال استفاده است. موبایل‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و ابزارهای دیگر ارتباطی امروزه به وفور در دست پیر و جوان، کارگر و کارمند، شاغل و بیکار دیده می‌شود. همچنین در چند دهه اخیر کسب‌وکارهای تازه‌ای شکل گرفت که در راستای رسیدگی به همین ابزارهای ارتباطی بود به‌گونه‌ای که فروشگاه‌ها و مغازه‌های متعددی در سطح شهرها پدیدار شد که به فروش و تعمیر انواع گوشی‌های موبایل و ابزارهای مرتبط با آنها می‌پردازند. در گزارش امروز قصد داریم شرایط سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی یک مغازه موبایل فروشی و تعمیرات موبایل را بررسی کنیم.

    اصل اول، مکان یابی

    بــرای راه‌انـــدازی هــر کسب‌وکاری باید شرایط مکانی مغازه یا فروشگاه خود را به خوبی بررسی کنیم. برای این کار نیاز است مغازه ما یا در راسته بازار موبایل و اطراف آنجا باشد یا در منطقه‌ای پررفت‌وآمد. بالطبع اگر بتوانید در قسمت‌هایی از شهر که بورس موبایل و لوازم جانبی آن است مغازه‌ای برای خود اجاره کنید موفقیت بیشتری در انتظار شماست.

    جواز کسب

    پــس از پیــدا کــردن مغازه، شما باید به اتحادیه موبایل‌فروشان سری بزنید و برای مغازه خود یک جواز کسب بگیرید. گرفتن مجوز حداقل یک ماه طول می‌کشد و حدود ۲ میلیون تومان هم هزینه دارد. در طول این مدت که مجوز حاضر می‌شود شما می‌توانید سراغ آماده کردن مغازه خود بروید.

    دکوری که جذاب است

    عموما مغازه‌های موبایل فروشی دکورهای مشابهی دارند و یک سری از موبایل‌های خود را پشت ویترین و یک سری از وسایل جانبی را هم به در و دیوار مغازه آویزان می‌کنند، اینکه شما چقدر به جلوه بیرونی مغازه‌تان اهمیت می‌دهید یک مسئله سلیقه‌ای است اما در نظر بگیرید که چیدمان و دکور مغازه یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مشتری است، پس سعی کنید مقداری از خلاقیت خود را صرف یک دکور متفاوت برای مغازه کنید. لازم است در میزان مبلغی که قرار است برای دکور در نظر بگیرید بگوییم که مبلغ دکور زدن برای یک مغازه ۱۴متری از ۵میلیون تومان شروع شده و می‌تواند تا ۵۰ میلیون تومان هم هزینه بردارد.

    سرمایه برای خرید وسایل

    پس از طراحی و پیدا کردن دکور موردنظر باید سراغ خرید گوشی‌ها و ابزارهای لازم بروید، برای خرید گوشی‌ها همان‌طور که می‌دانید از گوشی‌های ساده ۵۰هزار تومانی در بازار وجود دارد تا گوشی‌های پیشرفته و گران‌قیمت ۳ میلیونی، اگر متوسط هزینه برای هر گوشی را ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیرم برای شروع حداقل باید ۵۰عدد گوشی در مغازه در مدل‌های مختلف داشته باشید، همچنین حدود ۱۰میلیون تومان هم برای خرید ابزارهای جانبی مانند شارژر، برچسب، کارت حافظه، باتری، کیف موبایل، آویز و… در نظر بگیرید و فراموش نکنید که این ابزارهای جانبی یک حاشیه امن سودآور برای کسب‌وکار شماست. در نظر داشته باشید که سود فروش گوشی‌های موبایل بین ۱۰ تا ۱۵ درصد برآورد می‌شود اما درخصوص ابزارهای جانبی بسته به نوع آن از ۵۰ تا ۲۰۰ درصد سود هم گرفته می‌شود.

    سرمایه‌های دانشی

    برای شروع کار شما باید علاقه و آشنایی کافی برای حضور در این کار را داشته باشید، انواع گوشی‌ها و قابلیت‌های آنها را بشناسید و به خوبی هم بتوانید با مشتری ارتباط برقرار کنید. بحث جذب مشتری و بازاریابی در این حرفه بسیار مهم است که می‌توانید از طریق کار تجربی در کنار یک فروشگاه حرفه‌ای برای مدت مثلاً یک ماه برخی اصول ارتباط با مشتری را بیاموزید.

    همچنین برای بحث تعمیرات موبایل که یک کار تخصصی است نیاز است دوره مربوط به آن را در آموزشگاه‌های تحت نظر فنی و حرفه‌ای بگذرانید، این دوره‌ها معمولاً یک ماهه هستند و بخشی از کار هم به‌صورت تجربی دستگیرتان خواهد شد، البته برای شروع کار می‌توانید از یک نفر تعمیرکار حرفه‌ای و کارکرده به‌صورت پاره وقت در کنار کارتان بهره بگیرید که بازدهی کار را افزایش و ریسک کار را کاهش می‌دهد.

    این نکته را هم فراموش نکنید که هر گوشی یا وسیله‌ای که می‌فروشید در مغازه تست کنید و به مشتری تحویل دهید حتی اگر مشتری اعلام کرد که نیازی نیست شما کار اصولی و حرفه‌ای خود را انجام دهید تا هرگونه مسئولیت خرابی پس از تحویل را از خود مبرا کنید.

  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X