جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    مقدار نیاز کلسیم روزانه + میزان کلسیم بادام + عوارض کمبود کلسیم

    مجموعه : پزشکی و سلامت

    مقدار نیاز کلسیم روزانه, میزان کلسیم بادام, عوارض کمبود کلسیم

    انستیتوی ملی سلامت آمریکا، روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم برای زنان 19 تا 50 سال و 1200 میلی‌گرم کلسیم برای زنان 51 ساله و مسن‌تر پیشنهاد می‌کند.

    هر 120 گرم ماست شامل 207 میلی‌گرم کلسیم، یعنی یک‌پنجم از مقدار پیشنهادی در روز است. دیگر منابع سرشار از کلسیم عبارتند از شیر، پنیر، غلات غنی شده.

    با این حال، مصرف بیش از حد کلسیم، یعنی بیش از 2500 میلی‌گرم در روز برای بزرگسالان بین 19 تا 50 سال و بیش از 2000 میلی‌گرم در روز برای افراد بالای 51 سال، می‌تواند منجر به مشکلاتی شود.

    محققان بر این باورند که بدون مصرف ویتامین D کافی که به جذب کلسیم کمک می‌کند، مقادیر اضافی کلسیم به جای استخوان‌ها در شریان‌ها باقی می‌ماند

    علایم کمبود کلسیم :

    * درد کمر یا لگن

    * از دست رفتن استخوان، شکل ناقص استخوان ها یا مستعد بودن استخوان ها به شکستگی یا ترک خوردگی

    * گرفتگی انگشتان پا

    * پوسیدگی دندان

    * سردرد

    * تپش قلب

    * فشار خون بالا

    * بی خوابی

    * درد مفصل

    * اضطراب، بی قراری و حالت عصبی

    * تیک های عصبی و عضلانی

    * دوران قاعدگی دردناک، طولانی یا خون ریزی شدید

    میزان کلسیم بادام :

    مقدار ماده غذایی

    100 گرم

     1 فنجان کامل

    ( 143 گرم )

    1 انس

     ( 28 گرم )

     مقدار کلسیم

    264 میلی گرم

    ( 26 %  DV )

    378 میلی گرم

    ( 38 %  DV )

    74 میلی گرم

    ( 7 %  DV )

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X