جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • لیست غذاهایی که باید در ماه مبارک رمضان مصرف کنیم + برنامه غذایی

    مجموعه : پزشکی و سلامت , تغذیه سالم

    لیست غذاهایی که باید در ماه مبارک رمضان مصرف کنیم + برنامه غذایی

    لیست غذاهایی که باید در ماه مبارک رمضان مصرف کنیم + برنامه غذایی

    مدت زمان زیادی تا افطار وجود دارد توصیه می شود روزه داران در سحری مقدار بیشتری مایعات بنوشند تا غلظت خونشان بالا نرود و کمتر احساس تشنگی کنند.

    غذاهای مصرفی باید در حالت تعادل با یکدیگر باشند و از همه گروه های غذایی مثل میوه، سبزیجات ،‌گوشت و مرغ و ماهی  ، نان و غلات و گروه شیر و لبنیات باید در برنامه غذایی ما وجود داشته باشد.

     غذاهایی را که باید مصرف کنیم عبارتند از:

    1 – مصرف کربوهیدرات های مرکب در سحر که مدت طولانی تری هضم می شوند و باعث می شوند که کمتر گرسنه شوید.

    2- حلیم یک منبع عالی پروتئین می باشد.

    3 – خرما منبع عالی قند ، ‌فیبر ، کربوهیدرات ، پتاسیم و منیزیم  می باشد .

    4 – مغز بادام  غنی از املاح خصوصا کلسیم  و فیبر می باشد .

    5 – موز  منبع غنی پتاسیم ، منیزیم و کربوهیدرات می باشد .

    6- مصرف زیاد آب یا آب میوه در فاصله بین افطار و زمان خواب باعث تأمین آب مورد نیاز بدن می شود.

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X