جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    قیمت بلیط هواپیما | تهران مشهد | آذر 94

    مجموعه : اخبار , اخبار اقتصادی

    قیمت بلیط هواپیما, نرخ بلیط هواپیما

    آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و به عبارتی نرخ گذاری بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی با دو هدف اصلی ایجاد رقابت و افزایش خدمات پرواز با حدود ۲.۵ سال تاخیر در نهایت از روز دوشنبه ۹ آذرماه اجرا شد.

    قیمت بلیط هواپیما, نرخ بلیط هواپیما

    موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از تکالیف قانون برنامه پنجم توسعه مصوبه سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی است به طوریکه در بخشی از بند (ب) ماده ۱۶۱ این قانون آمده است « دولت مکلف است تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی بار و مسافر اقدام کند». متنوع سازی همچنان بر اساس نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی عرضه می‌شود اما ایرلاین‌ها مجاز هستند تا مشروط بر افزایش خدمات پروازی به مسافران، نرخ‌های خود را تا سقف درصدی که از سازمان هواپیمایی مشخص می‌شود افزایش دهند که این بخش یعنی همان «متنوع سازی نرخ‌ها» طبق قانون باید تا پایان سال اول برنامه پنجم یا همان سال ۱۳۹۰ اجرا می‌شد.

    بر اساس بخش دیگری از بند (ب) ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه نیز « دولت مکلف است از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، خدمات فرودگاهی و شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط نسبت به واقعی‌کرودن نرخ آنها اقدام کند.»

    بنابراین طبق قانون برنامه پنجم توسعه دولت باید پس از اجرای متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما در پایان سال ۱۳۹۰، از ابتدای سال ۱۳۹۲ نیز نسبت به آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما اقدام می‌کرد. آزادسازی به آن معنا که دیگر هیچ سقف و کف قیمتی برای بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده دولت تعیین نمی‌شود و هر شرکت هواپیمایی می‌تواند بر اساس میزان خدمات و نرخ‌های رقابتی نسبت به جذب مشتری و تعیین نرخ اقدام کند اما در دولت گذشته این بخش از قانون برنامه پنجم اجرا نشد تا اینکه خردادماه سال ۱۳۹۳ بخش متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما با تعیین سقف ۳۰ درصدی افزایش قیمت اجرا و از هفته گذشته آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر (در مرحله اول اجرای طرح) با تصویب شورایعالی هواپیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شد.

    هر چند آزادسازی کامل نرخ بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است اما هنوز ایرلاین‌ها هیچ افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌‌ها اعمال نکردند.

    در این میان بعد از ابلاغ آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی، خبر فروش بلیت هواپیما با نرخ‌های ۴۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان و حتی تا یک میلیون تومان نیز در مسیرهای پروازی منتهی به مشهد که مسیرهای پرتقاضای مسافران در صنعت هوانوردی است، در برخی رسانه‌ها منتشر شد که بنا بر گفته مسئولان سازمان هواپیمایی این نرخ ها به هیچ وجه رسمیت ندارد و برخی چارتر کنندگان و آژانس‌های فروش بلیت با سوء استفاده از اجرای آزادسازی، نسبت به فروش بلیت هواپیما در مسیرهای پرتردد از جمله مشهد اقدام می‌کنند.

    میزان: با رصد کردن قیمت‌ها مشاهده می‌شود نرخ بلیت مسیر پروازی تهران – مشهد برای جمعه ۲۰ آذر که از سوی شرکت های هواپیمایی به صورت مستقیم به فروش می رسد از ۱۳۴۲۰۰ تومان شروع می‌شود ضمن اینکه بالاترین نرخ در این مسیر ۳۶۰ هزار تومان آن هم در کلاس پروازی (بیزینس کلاس) است. این قیمت ها نشان می‌دهد که نرخ‌های گران ۵۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان توسط سودجویان عرضه می‌شود و در صورتی که مردم به صورت مستقیم از دفاتر شرکت‌های هواپیمایی، سایت مجاز ایرلاین ها یا آژانس‌های مجاز فروش بلیت اقدام کنند با این نرخ‌ها مواجه نمی‌شوند.

    قیمت بلیط هواپیما | تهران مشهد | آذر 94
    در همین راستا نرخ‌های سیستمی فروش بلیت هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی در مسیر تهران – مشهد در جدول زیر قابل مشاهده است.

     

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه