جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
تازه های اخبار
بیشتر >>
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • فواید و خاصیت های عالی اسفناج

    مجموعه : پزشکی و سلامت , خواص موادغذایی

    منبع آهن بدن, بهترین خوردنی برای تامین آهن بدن

    فواید و خاصیت های عالی اسفناج

    • رژیم غذایی: یک فنجان اسفناج حدود 20 % از فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می‎کند که به فرآیند هضم کمک کرده، از یبوست جلوگیری نموده، قند خون را پایین نگه می‎دارد و از پرخوری جلوگیری می‎کند.
    • سرطان: فلانوییدها _ماده مغذی گیاهی با مواد ضدسرطان که در اسفناج فراوان است_ فرآیند تقسیم سلولی در سلول‎های سرطانی پوست و معده را کند می‎کند. افزون بر این، اسفناج از بروز سرطان بدخیم پروستات به میزان قابل توجهی جلوگیری می‎کند.
    • ضد التهاب: نئوکسانتین و ویولاکسانتین دو ماده ضدالتهاب هستند که نقش مهمی‎ در تنظیم التهاب دارند و به مقدار زیادی در اسفناج یافت می‎شوند.
    • آنتی اکسیدان‎: ویتامین C، E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج، همگی آنتی اکسیدان‎های قدرتمندی هستند که در برابر پوکی استخوان، تصلب شرایین و فشار خون بالا مقاومت کرده و شما را ایمن می کنند.
    • فشار خون: پپتیدهای موجود در اسفناج، با مهار آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین، در کاهش فشار خون نقش مؤثری دارند.
    • بینایی: آنتی اکسیدان‎های لوتئین و زیکسانتین در اسفناج فراوان هستند و از چشم در برابر آب مروارید و آب مروارید پیری جلوگیری می‎کنند.
    • سیستم ایمنی بدن: یک فنجان اسفناج، حاوی بیش از 337% ویتامین A مورد نیاز بدن است که نه تنها از منافذ ورودی بدن انسان مانند غشاهای مخاطی، مجاری تنفسی، ادراری و روده محافظت کرده و آن‎ها را تقویت می‎کند، بلکه عنصری کلیدی در لنفوسیت‎ها (سلول‎های سفید خون) است که با عفونت مبارزه می‎کند.
    • پوست: میزان زیاد ویتامین A موجود در اسفناج، با حفظ رطوبت مناسب در اپیدرم و در نتیجه مبارزه با پسوریازیس، کراتینیزه شدن آکنه و حتی چین و چروک، منجر به بهبود سلامت پوست می‎شود.
    • استخوان‎ها: یک فنجان اسفناج پخته بیش از 1000% ویتامین K مورد نیاز بدن را فراهم می‎کند که از فعالیت بیش از حد استئوکلاست‎ها (سلول‎هایی که باعث شکسته شدن استخوان‎ها می‎شود) جلوگیری می‎نماید، در عین این‎که سنتز استئوکلسین _ پروتئینی که برای حفظ قدرت و تراکم استخوان‎ها لازم است_ را افزایش می‎دهد.
    • آهکی شدن بدن: ویتامین K عنصری حیاتی در فرآیندی است که کربوکسیلاسیون نامیده می‎شود که به تولید ماتریس پروتئین GLA منجر می‎گردد و به طور مستقیم مانع تشکیل کلسیم در بافت می‎شود. خوردن یک فنجان اسفناج، کمکی به این فرآیند است که با تصلب شرایین، بیماری‎های قلبی عروقی و سکته مغزی مقابله می‎کند.
    • عملکرد مغز و سیستم عصبی: مقدار زیاد ویتامین K در اسفناج، با تأمین بخش لازم برای سنتز اسفینگولیپیدیس _ چربی مهمی‎که غلاف میلین اطراف سلول‎های عصبی ما را می‎سازد_ تا حد زیادی به داشتن سیستم عصبی سالم و کارکرد بهتر مغز کمک می‎کند.

    گردآوری: جدیده

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X