جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    عس های جدید یاس + بیوگرافی کامل و مصاحبه خواندنی

    مجموعه : بیوگرافی , بیوگرافی خوانندگان

    بیوگرافی کامل یاسر بختیاری و مجوعه عکی های جدید

    یاسر بختیاری با نام هنری «یاس» زاده ۳۰ خرداد ۱۳۶۱ در مسجدسلیمان خواننده رپ فارسی است. او از چهره‌های موسیقی رپ فارسی به شمار می‌رود. همچنین به وی لقب سلطان رپ فارسی و برکت رپ فارسی را نیز دادند.

    مضمون بیشتر ترانه‌های یاس انتقاد و اعتراض به مشکلات و بحران‌های اجتماعی نظیر فقر، اعتیاد، بی‌کاری، جنگ، روسپی‌گری، خودکشی، طلاق و غیره است. یاس از اولین خواننده‌های رپ فارسی و نخستین خوانندهٔ رپ فارسی است که در ایران برای پخش موسیقی خود مجوز گرفت. اولین ترانهٔ وی که به طور قانونی در ایران منتشر شد یادت نره نام داشت که آن را به همراه مجید غفوری، خواننده پاپ اجرا کرده بود.

    تصاویر یاس
    یاس کنسرت‌هایی در شهرهای مختلف آمریکا برگزار کرده است و تجربهٔ شرکت در نشستی موسیقیایی در راستای معرفی و توسعه رپ فارسی در دانشگاه میشیگان را نیز داشته‌است.

    سال‌های نخست :

    یاس زمانی که ۱۶ ساله بود ابتدا با گوش دادن به موسیقی رپ کار خود را آغاز کرد و این زمانی بود که پدرش از سفرهای تجاری‌اش از آلمان برگشت و برای او آخرین سی دی توپاک را آورد. یاس که از ۱۸ سالگی به دنبال مرگ پدرش مجبور به پذیرش مسئولیت خانواده خود شد، با بدهی‌هایی که پدرش برجا گذاشته بود با مشکلات اقتصادی مواجه شد، در نتیجه تحصیلات دانشگاهی را ترک و شروع به کار کرد.

    در همین دوره یاس شروع به نوشتن شعرهایی کرد که بعداً آنها را به همراهی دوست دوران دبیرستان خود میتا ملکی به موسیقی تبدیل کرد. پس از زلزله بم در ایران، یاس ترانه‌ای تحت عنوان «بَم» را با آهنگسازی میتا ملکی خواند و منتشر کرد که آغاز حرفه خوانندگی او محسوب می‌شود.

    وی در مورد درخواست برای مجوز از دولت ایران و ناکام ماندن برخی از ترانه‌هایش این چنین گفت:

    من در ترانه‌هایم نفرین نمی‌کنم و در راستای تایید مسائلی مانند سکس و تخلفات چیزی نمی‌خوانم. من می‌خواهم با افتخار در جلوی خانواده‌ام ترانه‌هایم را اجرا کنم. ترانه من معمولاً با گله و شکایات از جامعه آغاز می‌شود. اما پایان آن همیشه امید است. اهمیت این کار، الهام بخشیدن به نسل جدید است تا از بهترین قوه پتانسیل و نهفتهٔ خود بهره بگیرند. ما به این نیاز داریم.

    یاسر بختیاری

    توسعه رپ فارسی :

    یاس کنسرت‌هایی در شهرهای مختلف آمریکا همانند لس آنجلس، واشینگتن، لاس وگاس، نیویورک، دیترویت و شیکاگو برگزار نموده‌است و همچنین به عنوان نماینده‌ای از موسیقی رپ فارسی تجربه اجرا و شرکت در نشست‌های موسیقیایی در راستای معرفی و توسعه رپ فارسی در برخی از دانشگاه‌های آمریکا از جمله دانشگاه میشیگان و دانشگاه نیویورک را داشته است.

    همچنین از یاس جهت شرکت در کنفرانسی تحت عنوان «جامعه آسیا» دعوت شد و وی چند ترانه را در این کنفرانس که در منهتن در جریان بود، اجرا کرد. او همچنین اجراهایی در دبی و لندن داشته‌است.

    یاس همچنین در اردیبهشت ۱۳۸۷ از سخنرانان و میهمانان بخش ویژه همایش ملی آسیب‌شناسی مسائل جوانان در دانشگاه شیراز بود. در این همایش مباحثی پیرامون رپ و آسیب‌های رپ جهانی مطرح شد، و یاس در سخنانی گفت «روایت وی از رپ فارسی نه تنها یکی از آسیب‌های اجتماعی نیست بلکه با کمی دقت و بلند نظری می‌تواند به عنوان یه سبک از موسیقی در ایران بسیار مفید باشد.»

    وی به تازگی با تک ناین، بزرگترین رپ کن مستقل آمریکا نیز همکاری کرده است که نام این اثر صدای اتحاد (Sound Of Unity) است و در تاریخ ۱ اسفند ۱۳۹۲ در ساعت ۹:۳۰ منتشر شد.[نیازمند منبع] تک ناین یاس را برادر خود از مادری جداگانه در ایران معرفی کرده و با اشتراک گذاری ویدیوی سرباز وطن از یاس برای طرفدارانش، اعلام کرد یاس امروز از ایران به سمت آمریکا (کانزاس سیتی) پرواز کرده و امروز رپ ایران و آمریکا در استودیوی شخصی او با هم متحد خواهند شد.

    یاس علاوه بر مصاحبه با تعداد زیادی مجلهٔ داخلی، با شبکه CNN آمریکا و همچنین با اردشیر احمدی در قالب مستندی به نام از زیر زمین تا بام تهران نیز مصاحبه کرده است. آهنگ و موزیک ویدئو اتحاد در سال ۲۰۱۴ انتشار یافت.

    عکس یاس 94

    بازیگری :

    یاس در سال ۱۳۸۲ در آخرین فیلم بلند برنا کازرانی به نام «رعد یک داستان زنانه» به ایفای نقش پرداخته‌ است و خوانندگی رپ تیتراژ پایانی فیلم را نیز بر عهده داشته‌ است.او به عنوان نماینده‌ای از خوانندگان رپ فارسی در فیلم مستند «Rock On» حاضر شد. این فیلم مستند که به صورت تخصصی به موسیقی راک در ایران می‌پردازد، به تهیه کنندگی شهیار کبیری ساخته شده‌ است.

    آلبوم های یاس:

    خیابونی‌ها   –   به امید ایران

    آلبوم‌های مشترک یاسرب بختیاری :

    وصیت نامه    –    overdose    –    از ماست که بر ماست

    تک‌آهنگ‌ها :

    سال انتشار نام آهنگ ترانه سرا آهنگ ساز تنظیم توضیحات کارگردان نماهنگ
    ۲۰۰۴ بم یاس میتا ملکی میتا ملکی
    ۲۰۰۶ باید بتونیم یاس میتا ملکی میتا ملکی به همراهی بهزاد برازنده ندارد
    ۲۰۰۷ هویت من یاس میتا ملکی میتا ملکی همخوانی با آمین ندارد
    ۲۰۰۹ پیاده میشم یاس میتا مالکی
    ۲۰۱۰ نیستی یاس پژمان نیکو مشترک با آمین
    ۲۰۱۰ قصه زیرزمین کاوه آفاق کاوه آفاق آراد آریا همراه با گروه The Ways کامبیز اخباری
    ۲۰۱۰ به خاطر من یاس سعید شمس مجید فرهبد
    ۲۰۱۱ Trash The Clubs یاس همراه با دی‌جی علی‌گیتور فرد خوشتینت و آرش لباف
    ۲۰۱۱ سرباز وطن یاس سعید انصار ابی رود استودیوز کسری شجاعی
    ۲۰۱۱ از چی بگم یاس سعید انصار مضمون اجتماعی کسری شجاعی
    ۲۰۱۲ من میجنگم یاس سعید انصار ندارد
    ۲۰۱۲ وقت رفتن یاس احمد صناقی پژمان نیکوش مشترک با آمین زیگورات پیکچرز
    ۲۰۱۳ فریاس (فریاد یاس) یاس خشایار اس آر خشایار اس آر امیر طاهریان
    ۲۰۱۳ آمین یاس پژمان نیکو آرمین کله مشترک با آمین ندارد
    ۲۰۱۴ من ادامه میدم یاس فربد عرش احمد سانقه ندارد
    ۲۰۱۴ صدای اتحاد (Sound Of Unity) یاس میتا ملکی میتا ملکی همراهی تک ناین آنتونی دورا
    ۲۰۱۴ وصیت نامه یاس پدرام در آلبوم سمفونی گربه‌ها ندارد
    ۲۰۱۴ ۲ ۲ تا ۴ تا یاس آلبوم از ماست ندارد
    ۲۰۱۴ زنده باد ایران یاس آلبوم اوردوز ندارد
    ۲۰۱۵ مسافر یاس فربود عرش کسری شجاعی
    ۲۰۱۵ چارسو یاس برای تیتراژ فیلم چارسو
    ۲۰۱۵ بد شدم یاس سعید شمس سعید شمس
    ۲۰۱۵ مسافر یاس فربد عرش سعید انصار

    مصاحبه بسیار جالب و متنوع با یاسر بختیاری – یاس برترین خواننده رپ :

    یاس

    «ترانه» و محتوای آن دغدغه بسیاری از ما باشد، بدون این که به آن فکر کرده یا جایی باز کرده باشیم. دوست داریم «ترانه» حرفی را بزند که درکش کنیم، مال ما باشد، تجربه اش کرده باشیم، اصلا بارها تلاش کرده باشیم که بگوییمش، ولی نتوانسته باشیم.

    فرقی نمی کند عاشقانه باشد یا اجتماعی، فقط باید حرفی باشد که ارزش سرودن، زمزمه کردن، به خاطر سپردن، دوست داشتن و ماندگارشدن را داشته باشد.

    یاسر بختیاری با اسم هنری «یاس» را بیشتر با ترانه های اجتماعی اش می شناختیم و شین آبادش، و البته تران فیلم سینمایی «چهارسو» که به تازگی وارد شبکه خانگی شده است.

    اما برای این گفت و گو که دوست داشتیم شکل و سیاق مصاحبه های عادی را نداشته باشد، دنبال کسی می گشتیم که با حال و هوای ترانه امروز بیگانه نباشد.

    «امیرعلی نبویان» بهترین گزینه بود. کسی که اجرای برنامه پرطرفدار رادیو هفت را به عهده دارد و در کنار آن ترانه و قصه می نویسد. مجموعه «قصه های امیرعلی» از او، خواننده های فراوانی دارد.

    اهل ورزش هستید؟ اخبار ورزشی را دنبال می کنید؟

    یاس: من کم و بیش ورزش می کنم ولی خیلی اخبار ورزشی را دنبال نمی کنم.

    ما بیشترین مدال هایمان را در المپیک در کشتی آزاد آوردیم، ولی چند سال است که کشتی فرنگی ایران، به نوعی به قدرتمندترین ورزشمان تبدیل شده، اما کشتی فرنگی مال ما نیست. به ما یاد دادند… اما ما کار مهمی کردیم، نه تنها آن را فهمیدیم، بلکه صاحبش هم شدیم، بین فهمیدن و صاحب شدن فاصله وجود دارد، ما صاحب کشتی فرنگی شدیم و انگار آن را از زبان کشتی آزاد ترجمه کردیم، یعنی موفق شدیم یاد بگیریم چه چیزهایی در آن ما به ازا است، بعد صاحبش شدیم و بعد هم قهرمانی…

    مثل پیتزایی که ما درست می کنیم، هیچ جای دنیا درست نمی کنند… این پیتزا مال ماست.

    ما یاد گرفتیمش، ولی صاحبش شدیم. خیلی از فرنگی هایی هم که در ایران پیتزا می خورند، خوششان می آید.

    بحث ما الان بحث کلام در موسیقی است… فکر می کنم شما بیت می سازید و لوپش می کنید، درست است؟

    یاس: بله، همین طور است.

    عکس یاس

    می خواهم مشخصا با یاس شروع کنم، آیا موزیک رپ فارسی یا گفتاواز مال ماست؟

    یاس: نه کاملا.

    درواقع ما این موزیک را یاد گرفتیم… مثل کشتی فرنگی، اصلا بگذار فرض کنیم که از یک جایی صاحبش شدیم… آیا چیزی وجود داشته که بتوانی با آن تمرین کنی؟ یعنی مابه ازایش را پیدا کنی و بگویی این مثل آن است و یادش می گیرم؟ بگو اصلا با حرف های موافق هستی یا نه؟

    یاس: یک جورهایی بله… موافقم… اما من راجع به همه چیز این شکلی مثال نمی زنم، چون می شود درباره هرچیزی در نوع خودش صحبت کرد و چیزی نیست که بشود آن را قیاس  کرد.

    امیرعلی: من برای تکمیل حرف هایم مثال زدم.

    یاس: کاملا متوجه شدم… درست است. اما در مورد این موسیقی اصولا هیچ کسی نمی تواند بگوید ما صاحبش هستیم، به خاطر این که باید دید از چه جایی شروع شده، البته این نظر شخصی من است، بالاخره صاحب نظر در سبک رپ فارسی زیاد است. من به نوبه خودم نظر می دهم. ولی نظر من، این است که ما هنوز صاحب چیزی نشده ایم. خیلی راه داریم تا بخواهیم به جایی برسیم که در این مورد نظریه داشته باشیم.

    چطور می شود صاحبش شویم؟

    یاس: یکی از خوبی هایی که رپ فارسی دارد، این است که با تم اجتماعی استارت خورد. در غرب یک فازی وجود داشت که با داستان های اعتراضی همراه شد… این جا هم یک جورهایی داستان همین است. ما هم در درد و مشکلات سبک خودمان را پیدا کردیم. همیشه پایه همه چیز باید جدی و محکم باشد. وقتی که پایه محکم باشد، می شود در کنار آن مثلا چند تا ترک شاد هم ساخت.

    تو این را یک جریان انحرافی می دانی؟ یعنی می گویی رپ چیز دیگری است و این انشعاب است؟

    یاس: نه نه اصلا… می دانی یک جور سرخوشی است، آدم که همیشه نباید در مشکلات باشد. یک موقع هایی سرخوش می شود و دوست دارد دو تا کار شاد هم داشته باشد.

    عکس جدید یاس

    پس اصلا آن را نفی نمی کنی؟

    یاس: نه اصلا…

    بیشترین سختی کار کجا بود؟

    یاس: در زمینه کلام این مشکل را داشتیم که کلمات فارسی به هم چسبیده اند… جداجدا خواندنشان ساده نیست. قبلا که می خواندم، همه می گفتند چقدر کلمات خوب روی موسیقی می نشیند. منمی گفتم خوب نمی نشینند، ما خوب می نشانیمش. و این به خاطر حساسیت هایی است که داریم و دوست داریم در عرصه بین المللی خوب باشیم، کلمات را خوب نشاندیم. مثلا وقتی شما یک روزنامه انگلیسی را می خوانی، می توانی رپش کنی. کلمه ها جدا از هم هستند، ولی فارسی این طور نیست. فارسی همین طوری است که الان صحبت می کنم، همه چیز به هم چسبیده است، مثلا خیلی سخت است که چهار کلمه را پشت سر هم بگوییم بدون این که اصلا تپق بزنیم. می دانی برای همین چقدر باید فکر کنیم.

    چطور می شود صاحبش شویم؟

    یاس: یکی از خوبی هایی که رپ فارسی دارد، این است که با تم اجتماعی استارت خورد. در غرب یک فازی وجود داشت که با داستان های اعتراضی همراه شد… این جا هم یک جورهایی داستان همین است. ما هم در درد و مشکلات سبک خودمان را پیدا کردیم. همیشه پایه همه چیز باید جدی و محکم باشد. وقتی که پایه محکم باشد، می شود در کنار آن مثلا چند تا ترک شاد هم ساخت.

    تو این را یک جریان انحرافی می دانی؟ یعنی می گویی رپ چیز دیگری است و این انشعاب است؟

    یاس: نه نه اصلا… می دانی یک جور سرخوشی است، آدم که همیشه نباید در مشکلات باشد. یک موقع هایی سرخوش می شود و دوست دارد دو تا کار شاد هم داشته باشد.

    عکس یاس 94

    پس اصلا آن را نفی نمی کنی؟

    یاس: نه اصلا…

    بیشترین سختی کار کجا بود؟

    یاس: در زمینه کلام این مشکل را داشتیم که کلمات فارسی به هم چسبیده اند… جداجدا خواندنشان ساده نیست. قبلا که می خواندم، همه می گفتند چقدر کلمات خوب روی موسیقی می نشیند. منمی گفتم خوب نمی نشینند، ما خوب می نشانیمش. و این به خاطر حساسیت هایی است که داریم و دوست داریم در عرصه بین المللی خوب باشیم، کلمات را خوب نشاندیم. مثلا وقتی شما یک روزنامه انگلیسی را می خوانی، می توانی رپش کنی. کلمه ها جدا از هم هستند، ولی فارسی این طور نیست. فارسی همین طوری است که الان صحبت می کنم، همه چیز به هم چسبیده است، مثلا خیلی سخت است که چهار کلمه را پشت سر هم بگوییم بدون این که اصلا تپق بزنیم. می دانی برای همین چقدر باید فکر کنیم.

    گردآوری توسط جدیده

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X