جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    سیزدهمین مرحله مسابقات فرمول یک سال 2016 در بلژیک

    مجموعه : اخبار , دنیای خودرو

    مسابقات فرمول یک, بلژیک

    سیزدهمین مرحله مسابقات فرمول یک سال 2016 در بلژیک

    سیزدهمین مرحله از مسابقات فرمول یک امروز در بلژیک برگزار شد. پیست سریع اسپا و رقابت تنگاتنگ رانندگان، منجر به رویدادی پرتنش و جذاب شد.

    مسابقات فرمول یک امروز در شرایطی برگزار شد که تیم‌ها و رانندگان پس از استراحت یک ماهه با ارتقای خودروهای خود برای کسب نتایج بهتری آمده بودند. ردبول در دور‌های زمان‌گیری فاصله‌ی نزدیکی با مرسدس بنز داشت. راننده‌های فراری نیز بسیار آماده نشان داده بودند و کیمی رایکونن با یک اشتباه کوتاه در دور زمان‌گیری با اختلاف بسیار اندک در رده‌ی سوم قرار گرفته بود و فتل نیز پس از وی قرار داشت. همیلتون نیز که با جریمه‌ی تعویض پیشرانه مواجه شده بود و از جایگاه انتهایی مسابقه را باید آغاز می‌کرد، برای دفاع از صدرنشینی خود و کسب امتیاز مناسب در گرندپری امروز بسیار مصمم بود. تمامی این موارد نوید رقابتی جذاب را می‌دادند. در نهایت نیز همینطور شد و پیست اسپا مجددا یکی از جذاب‌ترین رویداد‌های فصل فرمول یک را رقم زد.

    سیزدهمین مرحله مسابقات فرمول یک سال 2016 در بلژیک

    اما همانند سایر گرندپری‌ها، آغاز مسابقه‌ی امروز نیز بسیار پرتنش بود. استارت بد مکس وشتاپن در جایگاه دوم باعث شد در یک چشم به هم زدن راننده‌های با تجربه و پرافتخار فراری از وی سبقت بگیرند. اما وشتاپن قصد از دست دادن جایگاه خود را نداشت به همین دلیل رقابت شدیدی بین سباستین فتل، کیمی رایکونن و مکس وشتاپن در جریان بود. فاصله‌ی نزدیک خودروها به یکدیگر باعث شد تا در پیچ اول برای هر سه خودرو حادثه رخ دهد.

    در حالی که وشتاپن درون پیچ حضور داشت و در کنار وی رایکونن با فاصله‌ی بسیار کمی در حال حرکت بود، فتل از خارج پیست ناگهان به سمت داخل متمایل شد. این موضوع نتیجه‌ای نداشت جز شکستن بال جلوی وشتاپن و رایکونن و از بین رفتن تعادل فتل. مشکلات به وجود آمده برای این سه خودروی پیشتاز باعث شد تا جایگاه خود را از دست دهند و دور بعدی برای تعمیر باله‌ی جلو به پیت استاپ مراجعه کنند.

    اما این تنها اتفاق گرندپری بلژیک نبود. در دور دوم ناگهان لاستیک عقب کارلوس ساینز ترکید. شدت انفجار لاستیک به حدی بود که تکه‌های آن با برخورد به باله‌ی عقب خودرو کاملا آن را شکستند. ساینز در ابتدا قصد کنترل خودرو و هدایت آن به پیت استاپ را داشت اما مشکلات ایجاد شده برای خودروی وی فراتر از تخمین وی بود و در نهایت با از دست دادن کنترل خودرو و چرخش آن، به خارج از پیست هدایت شد.

    در همین حین نیز پاسکال ورلان با سرعت بسیار بالا از پشت با خودروی جنسن باتن برخورد کرد و این موضوع منجر به خروج هر دو خودرو از مسابقه شد.اما نکته‌ی اوج رقابت امروز تصادف بسیار شدید کوین مگنوسن با دیواره‌ی پیست بود. راننده‌ی تیم رنو در حالی که نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت داشت، کنترل خود را از دست داد با شدت به کناره‌ی پیست برخورد کرد. البته خوشبختانه این راننده آسیب جدی ندید و تنها از ناحیه‌ی مچ پا احساس ناراحتی می‌کرد.

    بلافاصله پس از این تصادف خودروی ایمنی وارد پیست شد. خودروی ایمنی تا دور ۱۰ در پیست حضور داشت. پس از خروج خودروی مگنوسن تجهیزات لازم برای تعمیر دیواره‌ی پیست، وارد شدند. بدین ترتیب مسابقه با پرچم قرمز متوقف شد و تمامی خودروهای به پیت استاپ مراجعه کردند. مسابقه نزدیک به ۱۰ دقیق متوقف بود تا تعمیر پیست به پایان رسید. با آغاز مجدد مسابقه شرایط کامل متفاوتی حاکم بود. رزبرگ هم‌چنان پیشتاز بود و ریکیاردو پس از وی در مکان دوم قرار داشت. اما اکنون همیلتون که همه چیز بر وفق مراد وی پیش رفته بود، در جایگه پنجم قرار داشت. فیلیپه ماسا نیز پس از لوئیس همیلتون جایگاه ششم را در اختیار داشت. اما نکته‌ی جالب حضور فرناندو آلونسو جلوتر از همیلتون و در رده‌ی چهارم بود. این راننده‌ی مطرح مسابقه را از رده‌ی ۲۱ آغاز کرده بود. سباستین فتل، مکس وشتاپن و کیمی رایکونن که در ابتدای مسابقه با یکدیگر برخورد کرده و صدمه دیده بودند، هنگام آغاز مجدد رقابت به ترتیب در رده‌های ۱۱، ۱۴ و ۱۷ قرار گرفته بودند.

    کیمی رایکونن یکی از پرافتخارترین رانندگان تاریخ پیست اسپا است. وی چهار بار سابقه‌ی قهرمانی در این پیست را در مسابقات فرمول یک دارد و به همین دلیل از قرارگیری در انتهای صف خودروها به شدت عصبانی بود. با آغاز مجدد مسابقه طولی نکشید تا این راننده‌ی باتجربه به سرعت اقدام به سبقت از خودروهای انتهایی کند و مجدد به وشتاپن برسد. رقابت باتجربه‌ترین و جوان‌ترین رانندگان این فصل فرمول یک در گرندپری‌های گذشته نیز بسیار جذاب دنبال می‌شد. رایکونن دو بار اقدام به سبقت‌گیری از وشتاپن کرد که با دفاع سرسخت و البته تا حدودی پرخطر این راننده‌ی جوان تیم ردبول مواجه شد و این موضوع منجر به برخورد مجدد خودروها شد. البته این بار مشکلی برای هیچ یک از خودروهای به وجود نیامد. رایکونن که به شدت عصبانی بود طبق عادت همیشگی خود این موضوع را پیت استاپ در میان گذاشت و رانندگی وشتاپن را مسخره و پرخطر نامید. در نهایت این راننده‌ی تیم فراری بود که موفق به سبقت از وشتاپن شد اما این موضوع منجر به عقب افتادن وی از خودروهای پیشتاز شد.

    اما در رده‌های ابتدایی نیز رقابت جذابی در جریان بود. همیلتون به سرعت از آلونسو سبقت گرفت تا خود را نیکو هالکنبرگ در رده‌ی سوم برساند. طولی نکشید تا همیلتون به لطف پیشرانه‌ی توانمند خود، هالکنبرگ را نیز پشت سر بگذارد و به رده‌ی سوم برسد. البته تلاش‌های همیلتون برای رسیدن به ریکیاردو در جایگاه دوم بی‌نتیجه ماند و این راننده‌ی مطرح انگلیسی رقابت را در رده‌ی سوم به پایان رساند. سباستین فتل نیز که پس از شروع مجدد مسابقه به سختی در حال تلاش برای رسیدن به جایگاه قبلی خود بود پس از چند دور به رده‌ی هشتم صعود کرد. راننده‌ی اول فراری با هم‌چنین با عبور از ماسا و آلونسو، در نهایت به رده‌ی ششم رسید.

    مکس وشتاپن که در میان تشویق شدید هم‌وطنان خود قرار داشت، در نهایت جایگاهی بهتر از رده‌ی ۱۱ را کسب نکرد و بدون امتیاز گرندپری بلژیک را به پایان رساند. وشتاپن پس از مسابقه در رابطه با صحبت‌های رایکونن گفت:

    من رانندگی خودم را می‌کردم و در حال دفاع از جایگاه خود بودم. اگر سایر رانندگان از این موضوع ناراضی هستند، این مشکل آن‌ها است.

    اما از نکات جالب مسابقه‌ی امروز، عملکرد فرناندو آلونسو بود که در ابتدا در جایگاه ۲۱ قرار داشت. این راننده‌ی مطرح و پرافتخار که هنگام توقف مسابقه در رده‌ی چهارم قرار داشت، در نهایت در رده‌ی هفتم به کار خود پایان داد. آلونسو موفق شد با وجود تلاش زیاد راننده‌ی ویلیامز برای عبور از وی، جایگاه خود را به خوبی و با فاصله‌ی مطمئنی حفظ کند. این راننده‌ی اسپانیایی در این خصوص گفت:

    سال کذشته و حتی چند ماه پیش، کسب رده‌ی هفتم برای ما یک رویای دور از دسترس بود. عملکرد تیم در ارتقای خودرو بسیار عالی بوده و اکنون ما می‌توانیم به خوبی به رقابت با تیم ویلیامز بپردازیم و آن‌ها را پشت سر بگذاریم. برتری ما بر ویلیامز در رویداد امروز و حتی در گرندپری پیشین در آلمان این موضوع را به خوبی ثابت می‌کند.

    سیزدهمین مرحله مسابقات فرمول یک سال 2016 در بلژیک

    آلونسو با ۶ امتیازی که بدست آورد، به مک‌لارن کمک کرد تا تورو روسو را در جدول تیمی کنار بزند و یک رده صعود کند.

    گرندپری بلژیک در نهایت با قهرمانی رزبرگ به پایان رسید و این راننده‌ی آلمانی فاصله‌ی خود با همیلتون در صدر جدول را مجدد کاهش داد. پس از رزبرگ ریکیاردو و همیلتون به مقام‌های دوم و سوم رسیدند. نیکو هالکنبرگ و سرجیو پرز نیز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند که این موضوع و امتیاز‌ بدست آمده، تیم فورس ایندیا کمک کرد تا جایگاه سوم را از ویلیامز بگیرد. سباستین فتل، فرناندو آلونسو، واتری بوتاس، کیمی رایکونن و فیلیپه ماسا نیز در جایگاه‌‌های بعدی قرار گرفتند.

    در ادامه شما را به مشاهده‌ی جدول رده‌بندی کلی رانندگان و تیم‌ها پس از ۱۳ دور از مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۶، دعوت می‌کنیم.

    سیزدهمین مرحله مسابقات فرمول یک سال 2016 در بلژیک

    مرسی از زومیت

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X