جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    راه و روش های مقابله با استرس | ویژه آقایان

    مجموعه : پزشکی و سلامت , روانشناسی

    استرس, درمان استرس

    مردان سطح بالایی از استرس، اضطراب، بی خوابی و افسردگی را تجربه می کنند و گاهی به ناچار به مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار (چای یا قهوه)، سیگار و یا مواد مخدر روی می آورند.

    استرس

    استرس کافی مفید است

    مردها  به دلیل مسئولیتی که در زندگی کاری و یا خانوادگی بر دوش دارند، تحت استرس بیشتری قرار دارند، اما اگر میزان این استرس طبیعی و کافی باشد، فواید زیر را به دنبال دارد:

    تاثیر مخرب ناراحتی و استرس روی پوست اشخاص

    بهترین روش ها برای درمان استرس

    موفق های کنکور چگونه استرس را از خود دور می کنند

    – ضربان قلب افزایش می یابد و خون بیشتری به سلول های مغز ارسال می شود و سبب تصمیم گیری بهتر می گردد.

    – خونرسانی به عضلاتی مانند دست ها و پاها افزایش یافته و موجب افزایش قدرت بدنی خواهد شد.

    – قند خون بالا می رود و انرژی مورد نیاز را تأمین می کند.

    – در صورت بروز خونریزی، خون با سرعت بیشتری لخته شده و نمی گذارد خون زیادی از بدن خارج شود.

    ورزش منظم

    ورزش کردن به طور منظم علاوه بر کاهش میزان استرس چه در مردان و چه در زنان، باعث ذخیره انرژی و سلامتی بدن می شود.

    تغذیه و خواب مناسب

    مصرف مواد غذایی مناسب و خواب شب 6 تا 8 ساعته استرس را کاهش داده و بدن را برای مقاومت در برابر بروز مجدد آن آماده می سازد.

    به خاطر داشته باشید که مصرف نوشیدنی های کافئین دار و مواد الکلی تنها وضعیت را بدتر می کند.

    دعا و تفکر

    حداقل 15 تا 20 دقیقه از زمان تان را صرف اندیشیدن و یا دعا و راز و نیاز با خدا کنید. انجام این کار مانند معجزه ای شما را آرام می کند.

    رفع عامل استرس زا

    حتما عامل ایجاد کننده ی استرس را بیابید و برای رفع آن راه چاره ای بیندیشید. اگر رفتارهای همسایه و یا رئیس تان در محل کار و یا حتی همسرتان سبب استرس شما می شود، حتما در این باره با آن ها صحبت کنید.

    اجتناب از موقعیت های استرس زا

    بررسی ها نشان می دهد سطح استرس مردان در ترافیک 60 درصد (یعنی هفت برابر زنان) افزایش می یابد. تا حد امکان، از قرار گرفتن در چنین موقعیت هایی دوری کنید و از مواجهه با افرادی که باعث آشفتگی افکارتان می شوند، پرهیز نمایید.

    کنار آمدن با تغییر شرایط

    بپذیرید که شرایط محیطی در هر لحظه می توانند تغییر کنند. برخی مردان با کوچک ترین تغییر شرایط دچار استرس شدید می شوند. حتی باریدن ناگهانی برف یا باران نیز برخی را به دامان استرس می اندازد.

    به جای اجازه این کار ، به فکر راهی برای لذت بردن از شرایط جدید باشید. تنها با تمرین این روش می توانید به خودتان کمک کنید.

    تمرین “نه” گفتن

    شاید کمی دور از باور باشد، اما باید بدانید اغلب مردان نمی توانند در برابر درخواست های همسر، رئیس و دوستانشان نه بگویند. همین پذیرفتن ها می تواند بسیار استرس زا باشد. قبول کنید که نمی توانید از پس هر کاری بربیایید.

    نیمه پر لیوان را ببینید

    تفکر منفی درباره ی مشکلات پیشامده، تنها شما را می آزارد. همیشه به جای باران، رنگین کمان را ببینید.

    خبره شدن در یک کار

    برخی مردان دائما به دنبال تجربه ی موقعیت های کاری جدید هستند. اگر به بیش از یک کار علاقمند هستید، ابتدا اصلی ترین و مهم ترین کار را بیابید و سعی کنید در انجام آن خبره شوید. سپس به دنبال کارهای کم اهمیت تر بروید.

    انجام چند کار با هم، فکر و ذهنتان را به هم می ریزد و استرس ایجاد می کند.

    مزه ی پیروزی را بچشید

    هنگامی که تمرکزتان را روی یک فعالیت مشخص قرار دهید و برای رسیدن به موفقیت تلاش نمایید، حتما پیروز خواهید شد. چشیدن طعم پیروزی، استرس را از شما دور خواهد کرد.

    سعی کنید در طول زندگی، پیروزی هایتان را به یاد بیاورید تا انگیزه ی خود را از دست ندهید.

    منبع: تبیان

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X