جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
تازه های اخبار
بیشتر >>
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • خوردنی هایی برای درمان آنفولانزا | سرماخوردگی

    مجموعه : پزشکی و سلامت , درمان بیماری ها

    درمان سرماخوردگی, طب سنتی, طب سنتی و سرماخوردگی

    سرماخوردگی و مهم ترین دلیل آن

    یکی از ساده ترین و در عین حال آزاردهنده ترین بیماری های شایع بخصوص در فصل سرد سال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا است.

    اولین نکته درمانی که به ذهن همه ما می رسد رفتن به سراغ مواد غذایی است. مسلما استراحت کافی و جلوگیری از استرس نیاز است، اما مصرف مواد غذایی کافی و لازم در این زمان می تواند به تقویت سیستم ایمنی شما کمک کرده و از ان طریق در برابری بیماری از شما محافظت کند.

    ابتدا به خاطر داشته باشید که اگر یکی از افراد خانواده مریض باشد، این به معنای بیماری همه اعضا خانواده نبوده و بهتر است اتاقی جداگانه برای فرد بیمار در نظر گرفته شود و ظروف و وسایل مصرفی فرد مورد نظر برای عدم انتقال ویروس ها جدا گردد. رعایت بهداشت و شستشوی مرتب دستها با آب گرم و صابون برای کشتن ویروسها بسیار موثر است.

    از اولین مراحل درمان بیماری، کاهش التهاب فرد است. از بین مواد غذایی که می توانند التهاب را افزایش دهند می توان به کربوهیدراتهای تصفیه شده مانند آرد سفید یا برنج سفید، قند و شکر و چربیهای اشباع موجود در کره و دیگر چربی های حیوانی مانند پوست مرغ اشاره کرد. می توانید موارد زیر را جایگزین آنها کنید:

    -مصرف انواع میوه جات، سبزیجات و ادویه جات

    -غلات سبوس دار

    -مصرف متعادل روغن های سالم مانند روغن زیتون

    باید قسمتی از بشقابتان را برای بهبود خود اختصاص دهید. بر فرض مثال:

    قارچ: این ماده غذایی سیستم ایمنی شما را تقویت می کند و مورد خوبی برای دریافت ویتامین D است ،که مورد نیاز شماست.

    -سیر: مصرف مرتب سیر یکی از بهترین مواد غذایی است که می توانید در طی فصول سرد سال برعلیه سرماخوردگی و آنفولانزا مصرف کنید. آلیسین ماده شیمیایی طبیعی در سیر است که برعلیه باکتری ها و احتمالا ویروس ها موثر است.

    مرکبات: این میوه های آبدار از موراد خوب برا دریافت ویتامین C هستند که بعنوان یک آنتی اکسیدان کلیدی می تواند از سیستم ایمنی حمایت کند. علاوه بر انواع مرکباتی چون پرتقال و گریپ فروت و لیمو شما می توانید ویتامین C را از فلفل، کیوی و توت فرنگی نیز دریافت کنید.

    -گیاهان و ادویه جات: این مواد غذایی نه تنها طعم خوبی یه غذای شما می دهد بلکه در از بین بردن میکروبها نیز موثرند. می توانید از کاری که ترکیبی از ادویه جات است، استفاده کنید.

    -پروبیوتیک ها: این باکتری ها می توانند از دستگاه گوارش شما محافظت کرده و از طرفی برای سیستم ایمنی مفید باشند. می توانید آنها را در مواد غذایی همچون کلم ترش، کفیر و ماست پیدا کنید.

    پره بیوتیک ها: کربوهیدارتهایی که بدن قادر به هضم آنها نبوده و غذای پروبیوتیک ها محسوب می شوند. مانند: جو و جوی دوسر، پیاز، موز و مارچوبه.

    -سوپ مرغ: یکی از غذاهای موثر در بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا مایعات گرمی همچون سوپ مرغ است که بر علیه التهاب بوده و تورم و گلودرد را التیام می بخشد.

    منبع: به سایت

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X