جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    خودرو ون BYD E6 اولین خودرو برقی در ایران + تصاویر

    مجموعه : اخبار , دنیای خودرو

    خودرو برقی

    بی وای دی، برندی که اخیرا توسط یکی از زیر مجموعه های کرمان خودرو به اسم کارمانیا عرضه می شود در اولین اقدام خود در سال 95 قصد دارد تا یک خودرو  برقی را در بازار ایران عرضه کند، ون هفت نفره ئی شش که با توجه به طراحی ون مانند، تا حدی زیادی با سایر ماشین های موجود در خیابان متفاوت است و طبق اطلاعات اولیه می تواند با یکبار شارژ کامل باتری هاش حدود 400 کیلومتر را طی کند.

    خودرو ون BYD E6 اولین خودرو برقی در ایران + تصاویر

    البته پروسه شارژ این باتری ها با برق شهری بین 6 تا 8 ساعت طول می کشد. قدرت 268 اسب بخار و قیمت حدودی 35  هزار دلار از مشخصات این خودرو در بالاترین مدل هستند.

    با توجه به تعرفه 4 درصدی و عوارض جانبی بعید نیست که قیمت این مدل در ایران به حدود 150 میلیون تومن برسد. هرچند BYD E6 در مدل های پایه با قیمت کمتر هم در بازار چین عرضه می شود.

    BYD E6-2

    جالب است بدانید که مدل 35 هزار دلاری BYD E6 صفر تا صد قابل توجهی در حدود 8 ثانیه دارد، اما شتاب گیری مدل پایه حدود 14 ثانیه به طول می انجامد و تفاوت این دو رقم، تفاوت یک خودرو سریع خانوادگی با یک ون کُند و ملال آور است.

    به هرحال با توجه به عرضه نسل جدید تویوتا پریوس با قیمت حدودی 150 میلیون تومان و پیچیدگی های نگهداری و شارژ کردن خودروهای برقی در ایران، تصور موفقیت بی وای دی ئی 6 کمی سخت است.

    BYD E6-3

    BYD E6 در سگمنت ون های چند منظوره یا  MPV قرار می‌گیرد. این درحالیست که بی وای دی یک سدان برقی بسیار موفق را نیز در بازار چین می فروشد و تیراژ بالای محصولات، این شرکت را بدل به بزرگترین تولید کننده انبوه خودروهای چینی در سطح جهان کرده است.

    93779_e6 017-1000x416

    شرکت BYD از سال 2003 میلادی در پی خریداری شرکت خودروسازی سیچوان توسط وانگ چوان- فو راه‌اندازی شد و هم اکنون دهمین خودرو ساز برتر جمهوری چین است.

    ابعاد کلی این مینی ون در طول 4560 میلی متری، عرض 1822 میلی متری، ارتفاع 1645 میلی متری با فاصله بین دو محوری 2830 میلی متری خلاصه می‌شود که از این سایز بدنه، حداقل وزن خشک 2830 کیلوگرمی بدست آمده است.

    طراحی ظاهری این خودرو در قسمت جلوپنجره بیشتر شبیه به محصولات هوندا بخصوص هوندا اودیسه است، ولی در کل اگر بخواهیم در مورد طراحی آن صحبت کنیم، می‌توان یک طراحی نسبتاً خوب را برای آن توصیف کرد.

    81517_e6 009-1000x416

    برخلاف طراحی ظاهری نسبتاً متوسط این ون، می‌توان قسمت مولد قدرتی آن را یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های یک خودرو در ایران دانست. البته بیشتر به خاطر اقتصاد و بهره‌وری سوخت که کم کم تبدیل به نگرانی های بزرگ کشور شده.

    مدل پایه این ون در باطن خود از پیشرانه‌ای محرک تمام الکتریکی از نوع مگنتی سود می‌برد که با باطری‌های 61.4 کیلووات برساعتی، توانایی تولید قدرتی 121 اسب بخاری در کنار ماکزیمم گشتاوری 450 نیوتن متری را دارد.

    99381_e6 006-1000x416

    مصرف موتورهای الکتریکی و مقدار انرژی کشیده شده از باطری‌ها نیز حدود 19.5 کیلووات در هر صد کیلومتر اعلام شده که می‌توان در جاده‌های شهری حدود 400 کیلومتر بدون شارژ مجدد با آن رانندگی کرد.

    مدت زمان شارژی باطری‌ها با شارژر سریع 30 کیلووات ساعتی حدود 2 ساعت اعلام شده است و این در حالیست که برای شارژ کامل باتری‌ها با ولتاژ استاندارد، مابین 8 الی 9 ساعت زمان نیاز است.

    58349_e6 022-1000x416

    در مورد قیمت احتمالی این خودرو هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر اعلام رسمی مشخصات و قیمت آن توسط شرکت کارمانیا باشیم اما امیدواریم با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت بتواند جایگاه مناسبی برای خودروهای الکتریکی بدست آید و رفته رفته شاهد حضور پررنگ تر این نوع خودروها در سطح کشور باشیم.

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X