جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    افزایش دهنده های جذب آهن / جذب سریع آهن در بدن

    مجموعه : پزشکی و سلامت , تغذیه سالم

    جذب آهن, آهن بدن, طب سنتی

    افزایش دهنده های جذب آهن / جذب سریع آهن در بدن

    ما طبق یک ذائقه قدیمی، سراغ مرکبات و میوه‌هایی مثل لیموترش و نارنج می‌رویم که  باید گفت این اتفاق یک عادت غذایی به جاست آن هم به این دلیل که در مورد خوردن میوه ‌همراه با وعده‌های غذایی نمی‌توان قانون کلی وضع کرد چون میوه‌هایی هم هستند که خوردن آن‌ها همراه با غذا نه تنها بد نیست بلکه به جذب مواد معدنی موجود در غذا کمک می‌کند. این ویژگی به دلیل ویتامین C بالای موجود در برخی میوه‌هاست.

    همراهی ویتامین ‍‍‍C با وعده‌های اصلی، جذب آهن، روی و کلسیم موجود در مواد‌غذایی را بیشتر می‌کند بنابراین لیمو، نارنج و حتی پرتقال میوه‌هایی هستند که خوردن آن‌ها همراه با غذا نه تنها بد نیست بلکه جذب آهن را بیشتر هم می‌کند.

    اما در مورد میوه‌های شیرین داستان فرق می‌کند، از آنجا که این میوه‌ها قند خون را بالا می‌برند، توصیه می‌شود بعد از غذا و معمولا به‌عنوان میان‌وعده عصر یا صبح‌گاهی خورده شوند چون این مواد به دلیل افزایش قند خون، در شما احساس سیری کامل ایجاد می‌کنند، درحالی‌که خوردن همین میوه‌ها قبل از غذا به‌عنوان دسر، سیری کاذب ایجاد می‌کند و باعث کم اشتهایی می‌شود البته این کم‌اشتهایی کاملا موقتی است و شما ناچارید به فاصله کوتاهی و با خوردن غذای بیشتر آن را جبران کنید.

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X