جدیدترین ها در سایت جدیده
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی

    مجموعه : آموزش آشپزی , غذاهای رژیمی , غذاهای گیاهی

    کتلت سبزیجات با اسفناج, غذای مجلسی, غذای رژیمی

    هندی ها معمولا دوست دارند غروب ها میان وعده بخورند و یکی از غذاهایی که برای میان وعده درست می کنند کباب هارا بهارا یا همون کتلت سبزیجات است.

    اگر می خواهید اسفناج رو به وعده های غذایی تون اضافه کنید از این کتلت ها درست کنید. پس بیاید با این دستور گام به گام تصویری با هم کتلت سبزیجات درست کنیم.

    مواد لازم:

    ۲ پیمانه اسفناج
    ۲ عدد سیب زمینی متوسط پخته شده
    ¾ پیمانه نخود سبز تازه یا یخ زده
    ۱ عدد فلفل سبز تند خرد شده
    ½ قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده یا رنده شده
    ۲ قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده
    اندکی زردچوبه
    اندکی پودر هل
    ¼ قاشق چای خوری ادویه مخلوط
    ¾ قاشق چای خوری پودر انبه
    ۲ و ½ قاشق غذاخوری آرد نخودچی (یا پودر سوخاری، یا آرد ذرت یا آرد جو)
    ۳ قاشق غذاخوری پودر سوخاری
    نمک به مقدار کافی

    آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی

    1. ابتدا سیب زمینی رو توی آب نمک زده بجوشونید تا بپزه. اگه نخودها تازه هستن اون ها رو کمی بجوشونید تا نرم بشن. اگه نخود یخ زده استفاده می کنید بزارید یخشون باز بشه.

    آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی

    2. اسفناج ها رو توی آب داغ به مدت ۲ تا ۳ دقیقه بجوشونید. بعد آبکش کنید و سریع به آب سرد منتقل کنید. دوباره آبکش کنید. با این کار رنگ اسفناج ها عوض نمیشه.

    کباب هارا بهارا کتلت سبزیجات هندی ها

    3. اسفناج ها رو خورد کنید.

    آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی

    4. ۱ قاشق چای خوری روغن توی تاوه بریزید و اسفناج ها، نخود و نمک رو توی تاوه بریزید.

    آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی

    5. مواد رو حسابی توی روغن هم بزنید تا آب مواد کاملا کشیده و کاملا خشک بشه. این کار به مدت ۳ الی ۴ دقیقه طول میکشه. البته بستگی به مقدار آب باقی مونده توی مواد داره. سپس گشنیز و زردچوبه رو اضافه کنید (اضافه کردن زردچوبه اختیاری هست) و هم بزنید. بعد بزارید مواد سرد بشه.

    6. فلفل سبز تند و زنجبیل رو داخل ظرف مخلوط کن بریزید.

    7. سپس کمی با مخلوط کن آسیاب کنید. دوباره اسفناج و نخود رو اضافه کنید و مخلوط کنید.

    8. سیب زمینی های پخته رو رنده کنید و سبزیجات آسیاب شده، پودر هل، ادویه، پودر انبه، آرد نخودچی، آرد سوخاری و نمک رو به سیب زمینی ها اضافه کنید.

    9. همه مواد رو خوب هم بزنید و بچشید. اگر احساس کردید نمک یا پودر انبه بیشتری می خواد اضافه کنید. اگر هم احساس کردید مواد کمی شل هست آرد سوخاری اضافه کنید.

    آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی

    10. کف دست ها رو چرب کنید و مواد رو به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدوم از اون ها رو گرد کنید و با کف هر دو دست پرس کنید تا مثل تصویر صاف بشه.

    آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی

    11. ۱ الی ۲ قاشق چای خوری روغن داخل تاوه نچسب بریزید. وقتی روغن داغ شد دو تا از کتلت ها رو توی تاوه بزارید و بزارید سرخ بشه تا کمی زیر کتلت ها قهوه ای رنگ بشه. این کار به مدت ۲ الی ۳ دقیقه طول میکشه.

    12. دوباره کتلت ها رو برگردونید و بزارید طرف دیگه شون هم سرخ و مایل به قهوه ای رنگ بشه.

    آموزش پخت کتلت سبزیجات با اسفناج | مجلسی و رژیمی
    13.کتلت ها رو به بشقاب انتقال بدید و با سس کچاپ میل کنید.
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X