جدیدترین ها در سایت جدیده
%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%d9%88%da%a9%d8%b1
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • homina416876645654

    آموزش تهیه سالاد میوه با سبزیجات

    مجموعه : آموزش آشپزی , انواع سالاد

    طرز تهیه سالاد میوه, طرز تهیه سالاد پرتقال, سالاد میوه و سبزیجات

    در نظر اغلب ما سالاد، ترکیبی از سبزیجات مختلف شامل کاهو، کلم، گوجه‌فرنگی، خیار و مانند اینهاست.اگر می‌خواهید در این هوا بدنتان در مقابل بیماری‌های فصل مصون بماند و از طرفی از خوردن مرکبات و آب آنها به روش معمول نیز خسته شده‌اید، این بار طرز تهیه سالادی را به شما آموزش می‌دهیم که مانند سالادهای رایج میوه‌ای، تنها از مخلوطی از میوه‌ها تشکیل نشده است بلکه ترکیبی است از مرکبات و سبزیجاتی مانند پیاز، نعنا و… که در دستور آن خواهید دید.این سالاد سرشار از ویتامین C بوده و برای سرماخوردگی بسیار مفید است.

     مواد لازم جهت تهیه سالاد پرتقال و پیاز:

    ۴ عدد پرتقال ریز
    ۲ عدد نارنگی
    ۲ عدد پیاز
    یک قاشق سوپ‌خوری زیره
    یک قاشق چای‌‌خوری پودر فلفل سیاه
    یک قاشق سوپ‌خوری برگ نعنای تازه، (خرد شده)
    ۶ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون
    مقداری برگ نعنای تازه و تعدادی زیتون سیاه برای تزئین
    یک قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش
    یک قاشق سوپ‌خوری آب پرتقال

    سالاد پرتقال و پیاز

     طرز تهیه سالاد پرتقال و پیاز:

    1-  پوست پرتقال‌ها و نارنگی‌ها را کنده و هر کدام از آنها را با چاقوی دندانه‌دار از مقطع با قطر نیم سانتی‌متری حلقه‌حلقه کنید؛ پس از آن پیازها را نیز پوست‌ بکنید و در ظرف دیگری به صورت حلقه‌حلقه خرد کنید.

    2-  ظرف سالادخوری گودی آماده کنید و ابتدا برش‌های پرتقال و نارنگی را در ظرف چیده و سپس حلقه‌های پیاز را روی آنها بریزید. پس از آن زیره، فلفل سیاه، نعنای خرد‌شده و روغن زیتون را اضافه کنید. در پایان آب لیموترش و پرتقال را افزوده و سالاد را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. به این صورت طعم مواد، خوب با هم مخلوط شده و سالاد جا می‌افتد. فقط مراقب باشید از این زمان بیشتر طول نکشد.

    3- پس از گذشت ۲ ساعت، سالاد را با برگ نعنا و زیتون‌سیاه تزئین کرده و شامی رژیمی و سرشار از ویتامین C را نوش‌جان کنید.

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه
  • X