جدیدترین ها در سایت جدیده
خودکار-جادویی
  • اخبار
  • استخدام جدید
  • دینی و مذهبی
  • دنیای تکنولوژی و فناوری
  • اخبار اقتصادی
  • دنیای خودرو
  • فواید و خاصیت های عالی اسفناج

    مجموعه : پزشکی و سلامت , خواص موادغذایی

    منبع آهن بدن, بهترین خوردنی برای تامین آهن بدن

    فواید و خاصیت های عالی اسفناج

    شک و تردیدی وجود ندارد در حقیقت اسفناج غذایی بسیار پرقدرت است این یک منبع بزرگ گیاهی از امگا 3S و فولات است مصرف منظم ممکن است خطر سکته مغزی، بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش دهد.

    از آنجا که آن شامل فولات است آن نیز ممکن است جریان خون به دستگاه تناسلی را افزایش دهد و ریسک توسعه مسائل جنسی مربوط به سن را کاهش می دهد اسفناج همچنین ممکن است در برابر دژنراسیون ماکولا سودمند باشد اثبات دلیل آن داشتن لوتئین است.

    شما به سادگی می توانید اسفناج را به سالاد خود اضافه کنید آن را به تخم مرغ نیمرو اضافه کنید و یا در روی پیتزای خود استفاده کنید شما همچنین می توانید جایگزین های دیگر، مانند بوک چوی، کلم پیچ و کاهو را امتحان کنید.

    رژیم غذایی: یک فنجان اسفناج حدود 20 % از فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می‎کند که به فرآیند هضم کمک کرده، از یبوست جلوگیری نموده، قند خون را پایین نگه می‎دارد و از پرخوری جلوگیری می‎کند.

    سرطان: فلانوییدها _ماده مغذی گیاهی با مواد ضدسرطان که در اسفناج فراوان است_ فرآیند تقسیم سلولی در سلول‎های سرطانی پوست و معده را کند می‎کند. افزون بر این، اسفناج از بروز سرطان بدخیم پروستات به میزان قابل توجهی جلوگیری می‎کند.

    ضد التهاب: نئوکسانتین و ویولاکسانتین دو ماده ضدالتهاب هستند که نقش مهمی‎ در تنظیم التهاب دارند و به مقدار زیادی در اسفناج یافت می‎شوند.

    آنتی اکسیدان‎: ویتامین C، E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج، همگی آنتی اکسیدان‎های قدرتمندی هستند که در برابر پوکی استخوان، تصلب شرایین و فشار خون بالا مقاومت کرده و شما را ایمن می کنند.

    فشار خون: پپتیدهای موجود در اسفناج، با مهار آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین، در کاهش فشار خون نقش مؤثری دارند.

    بینایی: آنتی اکسیدان‎های لوتئین و زیکسانتین در اسفناج فراوان هستند و از چشم در برابر آب مروارید و آب مروارید پیری جلوگیری می‎کنند.

    سیستم ایمنی بدن: یک فنجان اسفناج، حاوی بیش از 337% ویتامین A مورد نیاز بدن است که نه تنها از منافذ ورودی بدن انسان مانند غشاهای مخاطی، مجاری تنفسی، ادراری و روده محافظت کرده و آن‎ها را تقویت می‎کند، بلکه عنصری کلیدی در لنفوسیت‎ها (سلول‎های سفید خون) است که با عفونت مبارزه می‎کند.

    پوست: میزان زیاد ویتامین A موجود در اسفناج، با حفظ رطوبت مناسب در اپیدرم و در نتیجه مبارزه با پسوریازیس، کراتینیزه شدن آکنه و حتی چین و چروک، منجر به بهبود سلامت پوست می‎شود.

    استخوان‎ها: یک فنجان اسفناج پخته بیش از 1000% ویتامین K مورد نیاز بدن را فراهم می‎کند که از فعالیت بیش از حد استئوکلاست‎ها (سلول‎هایی که باعث شکسته شدن استخوان‎ها می‎شود) جلوگیری می‎نماید، در عین این‎که سنتز استئوکلسین _ پروتئینی که برای حفظ قدرت و تراکم استخوان‎ها لازم است_ را افزایش می‎دهد.

    آهکی شدن بدن: ویتامین K عنصری حیاتی در فرآیندی است که کربوکسیلاسیون نامیده می‎شود که به تولید ماتریس پروتئین GLA منجر می‎گردد و به طور مستقیم مانع تشکیل کلسیم در بافت می‎شود. خوردن یک فنجان اسفناج، کمکی به این فرآیند است که با تصلب شرایین، بیماری‎های قلبی عروقی و سکته مغزی مقابله می‎کند.

    عملکرد مغز و سیستم عصبی: مقدار زیاد ویتامین K در اسفناج، با تأمین بخش لازم برای سنتز اسفینگولیپیدیس _ چربی مهمی‎که غلاف میلین اطراف سلول‎های عصبی ما را می‎سازد_ تا حد زیادی به داشتن سیستم عصبی سالم و کارکرد بهتر مغز کمک می‎کند.

    گردآوری: جدیده

    دیدگاه کاربران

    %d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%a7%d8%af
  • تازه ترین ها
  • پربیننده های هفته
  • پربیننده های ماه